Kaubamärk ja mida sellest leida võib

Ajaleht Raamat nr 2

Kaubamärgid ümbritsevad meid kõikjal ja seetõttu on hea teada, mis peitub sügavamal nende nime taga.
Selles teatmeteoses on 500 kõige tuntuma kaubamärgi lood. Peale üldandmete räägitakse firmade asutajatest, geograafilisest päritolust, nime tähendusest, arengust aastakümnete vältel ning nendega seotud leiutistest ja uuendustest. Sageli lisab autor artiklile mõne vähetuntud või ootamatu fakti.
Juba väikesed lapsed teavad Matteli nukke, isa (võib-olla emagi?) raseerib ennast Gillette´i teradega, riietudes tõmmatakse jalga Levi´se teksad, selga Tommy Hilfigeri särk ja taskusse Nokia mobiil.
Kui veel poodi minna, on seal reas Coca-Cola, Kenzo, Sony, Microsoft ja paljud teised – ühest küljest kaubamärgid kui tarbimise ülimad sümbolid, teisalt aga on neist igal oma huvitav kujunemislugu. Kust on pärit nimi Marlboro? Millise tuntud alkohoolse joogi üks komponent on kuivatatud täid? Mida on ühist Nokial ja nugisel ning potentsiravimil Viagra ja Niagara joal? Miks on olemas kaks Budweiseri õlut? Miks Henkel ei saa oma pesuvahendeid Suurbritannias ja Prantsusmaal müüa Persili kaubamärgi all?
Raamatus on ära toodud ka firmade logod.


Tauno Vahter